INTEGRAL MILÚ I TINTIN AL MONT-ROIG

A la primavera vam intentar la Tíntín al Mont-roig però la pluja ens va impedir poder fer el darrer llarg. Vam baixar rapelant i vam tenir ocasió de poder veure les possibilitats d'una nova via. Durant unes setmanes ens vam entretenir a equipar i netejar la via Milú al Castell. La calor ens va impedir fer el recorregut integral. Ara amb la tardor hem reeixit de fer la integral. La veritat és que queda una via ben interessant amb una dosi d'aventura que ens agrada. Són 7 llargs intercalats amb moments que cal anar caminant.
1ra tirada (IV-III+-II - 20 m. - 1 parabolt): Ens situem en la part baixa de la primera "muralla" del Castell. El primer tram és dret, veiem dalt el parabolt, la roca sembla de poc fiar (IV) més amunt perd verticalitat i acabem caminant. Reunió equipada.
2n tirada (V- - IV - III+ - 30 m. - un clau - 4 parabolts): Anem un metre a l'esquerra a buscar una canal. El primer pas és molt fi (V-), a mesura que anem pujant la dificultat va baixant (IV). Finalment anem a la dreta (III+). Anem caminant uns 40 metres per anar a buscar el punt feble de la segona muralla. Ens situem en el vessant nord. Podem abandonar la conquesta del Castell per la dreta, seguint un corriol.
3ra tirada (IV - III - IV+ - 45 metres - 5 parabolts): Pugem per una placa amb una roca calcària de la que dóna gust pujar-hi. Dalt tendim a anar a la dreta (III) fins sortir a la part alta de la muralla. Ens encarem cap a un petit arbre i pugem cap a una sabina que superem per sota. Ara ens queda el darrer ressalt que superem fent un flanqueig i anant a buscar uns escletxa. Tram molt visual. Fem la reunió sobre un arbre cimal.
Continuem caminant per la cresta (II). Cal costar que al costat del cim del Castell hi ha la Torre. Per anar-hi cal fent un salt de gegant (V). Més enllà hi ha una instal·lació de ràpel de 4 metres però es pot desgrimpar perfectament (assegurats en les anelles del rapel). Arribem a un collet on comença la Tintin al Mont-roig.
4ta tirada (V- - 1 parabolt i un pont de roca - 5 metres): Hi ha un pas (V-) que exigeix parar compte encara que està ben protegit. Tirem amunt caminant.
5na tirada (IV - 4 parabolts - 30 metres): Escalem una rampa, poc pendent. Als 20 metres sortim de la roca i anem caminant fins un arbre on muntem la reunió.
Caminem uns 50 metres cap a una canal que s'obre en el mur de la Proa.
6na tirada (III - un pont de roca - arbre - 20 metres):
Trobem un pont de roca en l'inici de la canal i pugem per la vegetació selvàtica fins un parabolt - es pot anar a l'ensemblee - i arribem al peu de la canal. Muntem reunió en dos ponts de roca. Per la dreta surt una altra via (V+).
Entrada canal
7na tirada (IV+ - pont de roca, arbust, clau - 30 metres): Escalada interior per una canal estreta. Millor anar sense la motxilla. Primer trobem un merlet (III), més amunt hi ha un arbust (IV) però més amunt hem d'autoprotegir (friend petit i joc de tascons), més amunt hi ha un clau (IV+).

Som al cap del Mont-roig. Pugem una aresta fins dalt al cim. Trobem cabanes dels soldats feixistes que van ocupar aquesta cota durant la Guerra Civil. Encara podem trobar alguna llauna. Les provisions havien d'arribar de nit doncs el pas era controlat pels republicans que estaven a l'altre costat del riu.
10 min. Arribem a un coll on trobem un sender que davalla cap a la dreta (vessant nord).
16 min. Un corriol surt cap a la cova del pas del Sastre. Continuem baixant pel bosc de repoblació. A la part baixa hi ha molts pins caiguts que dificulten el pas.
38 min. Sortim al camí de pujada. Anem a l'esquerra.
55 min. Presa de Camarasa.
M'han comentat que també es pot anar a buscar l'avenc de la cova del Lladre i muntar un rapel en un arbre que te la particularitat que baixa sorprenentment a la cova del Lladre afegint un nou encant a la via.
Presa de Camarasa (Carretera C-13 km. 47). Hi ha dos aparcaments en la mateixa resclosa, o bé en un aparcament que hi ha passat el túnel, direcció a Tremp.
De l'aparcament  a la resclosa de Camarasa anem a buscar el primer túnel. Per la dreta surt  un senderó arramblat al cingle que seguim. Anem en direcció a la cova del Tabac.
18 min. Trencall. Agafem el sender de l'esquerra. Cartell.
31 min. Pou de pedra a la nostra esquerra.
37 min. Abandonem el sender després de passar una alzina que cobreix el camí. Ho fent en una petita tartera on hi ha fites que ens duen fins un antic marge de pedra que ens indica que antigament aquest terreny estava conreat, tot anant a la dreta fins arribar a la paret on trobem una fita. És el punt més altde la muralla (45 min.).
Dificultat: V-

Desnivell:  180 metres.  Trams a l'ensemblee no inclosos.
Grau d'exposició: Mitja

Via  equipada amb parabolts, nombrosos ponts de roca marcats amb una baga.  El darrer llarg requereix autoprotecció.
Material: 5 cintes i  reunions. Tascons i friend petit.

Via obertes: Tintín al Mont-roig per Jordi Marmolejo i Mònica Benabarre 7 de desembre de 2012.
Milú al Castell per Ramon Pach i Joan Ramon Segura 26 d'abril de 2014.