FUGINT DE LA BOIRA: VIA LA PEPA

La Mar a la via Yolanda Cortés
Avui ens hem aixecat amb boira, ja veiem que no podríem fer el nostre Pla A. Un whassapp al Lluís proposant-li anar a buscar el sol i aprofitar el dia. On? Com no... Abella de la Conca, un indret ideal pels dies d'anticicló hivernal.
Busco entre la carpeta de les ressenyes impreses. La via La Pepa, ens la vam mirar l'any passat i finalment no hi vam anar... pot ser un bon Pla B.
La via és per fruir. Placa amb una roca que mossega als peus de gat, adherència total. Cantos i cantillos. Via molt recomanable. A la vora hi ha la Mariquita Perez, a l'esquerra, i la Yolanda Cortés, a la dreta.

Dificultat: 6a/6a+ (V obligat)
Temps d'aproximació: 19  minuts
Temps de descens: 15 min. sense incloure ràpel.
Grau d'exposició: Mig, És una via semiequipada (encara que en algun lloc hem vist que posava via equipada, però creiem que al tercer llarg cal equipar-lo)
Material:10 cintes exprés, un joc de friends i tascons i reunions. Des de totes les reunions es pot rapelar.

Roca: Calcària. Extraordinària

Via oberta per Joan Baraldes i Antoni Alarcón el febrer de 2015
1ra tirada (V+ IV - V- - 30 metres- 3 parabolts i dos ponts de roca): Ens trobem amb una placa on hi ha dos parabolts (V+). Comencem de valent. Sortim a un repissa  i amagat a la dreta un pont de roca poc útil. Anem per l'esquerra.
2na tirada (IV+ - III - IV - 35 metres - 4 ponts de roca encara que hi ha dos que no són gaire útils):
Davant tenim un muret on veiem un pont de roca al mig de la paret. De fet abans de començar ja en deixem un altre i just començar el muret trobem un altre pont de roca que ens orienten per on va la via (IV+).  Ara ens toca caminar i ens encarem vers la paret. Aviat veurem la reunió damunt nostre.
Després del pateo veiem un pont de roca sota del darrer mur. Un pas "raro" ens obliga a tornar a escalar (IV). Alerta hi ha un esbarzer que fa augmentar la sensació d'aventura.
3ra tirada (V - 30 metres - 3 parabolts i 2 ponts de roca): La situació canvia totalment, ara ens trobem davant d'una placa polida davant nostre.
Les assegurances més que justes, personalment no crec que es pugui dir una via equipada doncs cal posar "trastets" ja que hi ha molt aire entre assegurança i assegurança. La veritat - i com passa sempre - ara que les necessites - no hi ha gaires possibilitats de protegir-ho. Ànims i amunt. El grau està força mantingut en tot el llarg. Tirada per fruir.
Anem seguint les assegurances per girar finalment a l'esquerra per muntar la reunió - molt visible - que està muntada damunt d'un blog. La via Yolanda Cortés passa per la vora per on puja el Toni i la Mar de Torredembarra amb qui compartim el rapel. Gràcies per deixar-nos la corda i per la xerradeta.
Inici de la via
4rta tirada (V - Ae (6a/6a+) -  IV+ - 30 metres - 5 parabolts i un pont de roca):
Estem en el llarg clau de la via. Sortim a la dreta (V) fins sortir una línea de parabolts (6a/6a+) encara que es pot ser en A0. No crec que es pugui dir que fer Ae doncs els estreps no els vam fer anar ja que no s'arriba d'estrep a estrep sinó que entre mig cal escalar (V/V+).
Passat el tram més dret la paret aviat tomba i ara cal pujar per un munt de blocs que donen una mica d'inseguretat però es puja prou bé fins al cim de la Torre Xica.
Pel vessant oposat trobem el rapel de 35 metres que ens duu a una canal.
Per aquí passa un sender fitat per on baixem decididament.
12 min. Arribem a un camí empedrat que seguim a l'esquerra.
15 min. Fem cap a l'església romànica d'Abella de la Conca.
Aparquem a l'entrada del poble i pugem caminant a l'església d'Abella de la Conca - un bell exemplar del romànic (14 min.). Anem cap al dipòsit que hi ha a l'esquerra i pugem per una feixa i als 5 min trobem l'inici de la via que és molt evident en trobar dos parabolts en un llastra polida. Abans trobareu la via Yolanda Cortés.
Amb la fotografia de la ressenya és molt fàcil trobar l'inici de la via.
Per sota de la feixa s'ha equipat uns 10 metres que permeten allargar la via amb una tirada més (6a - V+) però crec que no són gaire interessants.

1. Me'n alegro que us hagi agradat la via. Equipar porta molta feina i quan els repetidors gaudeixen de l'escalada és la millor recompensa
    Salut i a escalar

2. Gràcies per la foto i també per la compartir amb nosaltres!!!
    Dos dies després hem tornat amb el Toni a fer la via i de veritat és GUAPA.