I LOVE CLIMBING: ARESTA MOGLI

Darrerament sento molt el terme I LOVE CLIMBING crec que va ser la revista Desnivel que va "maquina" aquest terme que vindria a ser vies per anar a lligar, encara que s'ha generalitzat com a vies sense exposició amb el color de la xapa brilla amb excés.
Doncs aquest és el cas de l'Aresta Mogli que està al balneari de Panticosa. Els friends, els tascons i d'altres materials ja els podeu deixar a casa i porteu un bon grapat de cintes exprés. Mira que m'agrada el  brillo del parabolt però aquí es passen.
Ara la via està feta per passar una bona estona grimpant per una roca meravellosa, en un entorn celestial. No cal demanar-li res més....
La ressenya de X. Larretxea és molt bona però en algun lloc em va sembla que havia més assegurances de les que marca per aquest motiu no poso les assegurances de cada tirada.
1ra tirada (V- - 30 metres):
Davant tenim un muret - que podríem vorejar per la dreta - on hi ha un parell de parabolts que protegeixen un primer pas "raro". Més amunt hem de caminar uns metres (en mig hi ha una roca amb un parabolt, es passen) fins un muret (V-) on hem de descobrir això de l'adherència en els peus.
2na tirada (III - IV - III - 30 metres): Veiem un muret on hi ha un pi que anem a buscar (III). Cal pujar-nos damunt de l'arbre i retornar a la paret (IV). Continuem seguint els parabolts. Si hi ha algun dubte ens posen una cinta taronja.
3ra tirada (IV-II+ - 25 metres): Com les properes tirades eren molt fàcils vam decidir que enllaçaríem els llargs 3 i 4. Abans però vam repassar el còdic per si no ens sentíem ja que el soroll de l'aigua i la distància ens feia témer que no ens escoltaríem. Després d'un primer pas anem a buscar altre pi i passem per la vora. Ara ens toca una aresta fàcil (II+).
4rta tirada (III- - 25 metres): Aresta amb estona on hem d'anar a 4 grapes.
Inici via
5na tirada (III - 25 metres); Pugem uns metres i aviat comencem un flanqueig a mà esquerra. No patiu que ja us posen una cinteta taronja per indicar la desviació. El que fan és anar a buscar un muret més interessant. En el flanqueig qui ha una reunió (niu de formigues) però heu d'anar fins al peu del mur.
6na tirada (V- - IV+ - 30 metres): Em permetreu però sense cap mena de dubte és el llarg més complert i per fruir. Comencem amb uns metres d'adherència (V-)- ara ja esteu més posats - i després al granit apareix una rugositats curioses que us fan molt més fàcil pujar. Al final teniu un mur que es fa molt bé (IV+). Girem a l'esquerra caminant. En el croquis fan R6  i R6bis.
7na tirada (IV - 30 metres): Ja només ens queda un esperó d'un parell de metres (negociable) (IV+), un pas d'adherència i una placa (III) i ja heu fet l'Aresta mogli. Si només feu aquest plat potser us haurà semblat poca cosa. Nosaltres la vam complementar amb la via de Nano i l'Espolon Rebollon.
A l'esquerra surt un camí fitat que ens deixa en 8 min. a sota de via i en 36 min. al Balneari de Panticosa.
Sortim de la vora del refugi de la Casa de Piedra i agafem el GR-11
12 min. Mirador on podem veure l'Espolon Rebollon. Poc després hi ha un cable principalment perquè a l'altre extrem hi ha un rierol i la munió d'excursionistes que hi passen acaben deixant la roca molla perquè si no no entenc el motiu del cable.
Passem per la vora d'una cascada.
32 min. Pla de Bozuelo (evident). A l'esquerra hi ha l'aresta Mogli que identifiquem amb la imatge del començament. Travessem el pla encarant-nos a la via.
35 min. Fita alta i una cinta taronja ens indica l'inici de la via.

Dificultat:  V- (encara que sempre es pot negociar amb A0).

Grau d'exposició: Molt baix.

Via sobreequipada.
Material: 10 cintes exprés i reunions.
Roca: Granit, roca molt bona.

Orientació: Sud-est
Via equipada per Luís Royo, Carlos Budría, Carlos Roy i Julio Benedé l'any 2013.