PLA DE JUBILACIÓ: PRINCIPIANTS DE COLLEGATS

La veritat és que vam anar a Collegats per escalar una altra via però no la vam trobar. Llavors vam recordar que havia una via al costat de l'Eufòrica que era molt fàcil i ens trauria el mal gust de moure'ns per l'herbassar buscant desesperadament una via.
És una via fàcil, equipada i que quan serem vellets podrem portar els nostres nets a escalar. Ideal per completar la via Eufòrica que està al costat. Ara si només teniu temps per fer-n'hi una, feu aquesta darrera. Ja que la dels principiants per a veterants com vosaltres us sabrà a poc. Encara que tot es despatxa en aquesta vida.
1ra tirada (III - 25 metres - 1 parabolt): Pugem buscant la màxima pendent entre un pinet i una savina que no arribem ni a llaçar. Davant tenim una rampa per on haurem d'anar grimpant amb trams caminant i només havent de superar alguns ressalts (III). Trobem un parabolt blau, encara que tampoc cal més.
2na tirada (IV - 25 metres - 5 parabolts): Pugem per una fissura que tendeix a la dreta. Anem trobant ressalts que anem superant seguint els parabolts. Tram més vertical. Atenció, el soroll de l'aigua dificulta la comunicació oral de la cordada.
3ra tirada (IV - 20 metres - 4 parabolts): Anem amb tendència a la dreta. Veiem la 2na reunió de l'Eufòria uns metres més enllà. El llarg és menys mantingut ja que hi ha algun moment que anem caminant. Anem superant petites panxetes que ens les podem agafar una mica per on volem forçant una mica la via.
Les reunions estan equipades per rapelar-les. Vam fer el primer ràpel fins la segona reunió doncs ens feia por que la corda es podes liar amb algun arbust i després vam fer el darrer ràpel de 50 metres fins al peu de la via.
Prenem la carretera N-260 de la Pobla de Segur a Sort. Passat el km. 302 trobem l'àrea de la Font de la Figuereta on deixem el cotxe, tot just a l'entrada de Collegats.
De la font de la Figuereta, anem cap al primer túnel de Collegats i prenem la carretera vella. La circulació està prohibida. Alerta que ens van dir que els mossos hi posen multes encara que mentre estavem escalant vam veure passar bastants cotxes.

Dificultat: D

Temps d'aproximació: Si vas amb cotxe, 0 minuts (risc de ser multats). Caminant 12 mins.
Temps de descens:Igual que l'aproximació.

Via equipada amb parabolts.
Material: 5 cintes i reunions.
Roca: Conglomerat, prou bo encara que hi ha còdols sueltos  pel terra.
Orientació: Sud-est. Ideal pels matins d'hivern.

Via oberta per: JM Tunica el 6 d'abril de 1997.