MONT-ROIG: RAMPES DIVERTIDES

Una tarda ben aprofitada!!!
Els companys Jordi Marmolejo i Joan Escuer han publicat la Guia d'escalada del Mont-roig, una autèntica meravella que no pot faltar a cap motxilla escaladora. He recordat la via Rampes Divertides que està a tocar de l'ermita de Montalegre que és una via esportiva però marca una reunió intermitja que li dona encant. La rampa és divertida, si, i emocionant i li dona caràcter a la via. Com és una escalada curta podeu completar la pujada amb altres vies de la zona.
Croquis de la Guia del Mont-roig. Via núm. 4
No sigueu garrapes i compreu-la.
1r llarg (IV+ - 20 metres - 4 parabolts): Ens situem en la part més baixa del Retaule i ja veiem els primers parabolts. Pugem per una mena de canal fins una sabina on hi ha muntada la reunió. De fet es pot fer tota la via d'una tirada (55 metres) i llavors cal afegir un parabolt més si tirem recte amunt i no passem per la reunió.
2n llarg (V - 35 metres - 6 parabolts): A la nostra esquerra apareix la rampa divertida amb una marcada tendència a l'esquerra. poc abans de començ
ar la via Montalegre amb un sostre de 6b.
La llastra té les preses justes (V). El primer parabolt amunt de la reunió està una mica separat i vam posar un friend petit (núm. 1) però no cal. En anar en diagonal hi ha més sensació de pati.
En acabar la rampa passem entre blocs i la dificultat decreix (IV) i fem cap a la part superior del retaule.
Sortim a tocar de l'ermita.
Accés: Des del poble de Vilanova de la Sal prenem una pista que surt de l'extrem oposat del poble. Aviat es bifurca. El ramal de l'esquerra baixa a l'estació de trens. El de la dreta va a l'ermita de Montalegre que ja veiem a la sortida de Vilanova a l'extrem de la serra de Mont-roig.
4,7 km. Revolt molt marcat. Anem a l'esquerra. A la dreta va la pista als cingles de Mont-roig.
6,1 km. Ermita de Montalegre on aparquem.
De darrera d'un momument de pedra surt un corriol que seguim un minut. L'abandonem i ens encarem vers el cimal d'una roca (el Retaule). Baixem per una costeruda canal - senderó - i anem bordejant la roca fins situar-nos a la part més baixa. Hi ha tres parabolts sense xapa que indiquen l'inici de la via (5 min.)
Dificultat: V

Desnivell:  55 metres.
Temps de descens:  Retornem en 1 min.
Grau d'exposició: Mitja.

Via  equipada.
Material: 6 cintes i  reunions.
Roca: Calcària, en general bona encara que és una via que no es fa gaire.

Via oberta per:

Altres vies que he escalat per la vora: Lo mirador - Rampes invertides (Retaule) - Caputxi i llastra - Trobades escaladors de la SEAM