BATEIG A LA CODOLOSA: VIA DELS JOANS'S

Sortint de l'extraplom del tercer llarg.
Ara arriba els fred els escaladors/es de l'àrea metropolitana de Barna saben buscar el millor racó per escalar a Montserrat. L'indret on els trobareu és la paret de la Codolosa a 10 minuts de Collbató. Si aneu el cap de setmana potser que haguéu de fer cua. Així que hem triat anar un dilluns una mica atípic, només havia 4 cordades escalant. Hem descobert l'encant del lloc. Feia fred però les poques ullades que ha fet el sol ja ens ha servit per escalfar-nos.                                                  Volíem anar a fer l'Avi trepador (ens tocava) però hem vist que una parella s'hi posava i ens hem posat a la via dels Joans's. Els tres llargs que té són diferents ja que de vegades a Montserrat els llargs poden pecar de ser tots iguals.
Visó de la paret. Tret del blog dels Escalatroncs.
Inici de la via (actualment ja no es veu)
Si no sou addictes a la Codolosa el millor que podeu fer és aparcar a l'ermita de la Mare de Déu de la Salut - àrea de pic-nic - i cercar les vies a la paret, encara que moltes estan marcades als peus de vies.
Primera tirada (V - 30 metres - 7 parabols): Veiem pintada a la roca el nom de la via (això ens dona seguretat) doncs a pocs metres va la Josep Monistrol i a l'esquerra la dels Indignats. Pugem un tram dret girant cap a l'esquerra (V). Hi ha un tascó empotrat. Després girem a la dreta i ens trobem un ressalt (V) i poc després un tram més portador però sense decauré gaire el grau (IV+).
Primers metres de la paret.
Segona tirada (V - 20 metres - 5 parabolts): Pugem per un diedre, a la dreta de la reunió, fins arribar a una panxa que ens obligar a posar atenció. Per l'esquerra es supera millor.
Tercera tirada (A1+ - 10 metres - 4 parabolts): Un extraplom ens tanca el pas. Per la dreta es podria pujar millor però es veu la roca trencada. Així que ara ens caldrà treure els estreps i encadenar tres assegurances. La primera està prou separada de la paret però cal prendre-s'ho amb paciència i anar pujant. A la sortida hi ha un 4 parabolt que no es veu gaire - mig amagat - que està a la dreta i serveix perquè el company que ha de treure l'estrep ho faci amb seguretat ja que la reunió està posada l'esquerra i si no es xapa aquest parabolt, si caigués el darrer faria un pèndol que acabaria tocant el terra.
Muntem un ràpel de 60 metres que ens deixa al peu de la via Josep Monistrol, a tocar de la Joans's.
Ens situem a l'àrea de pic-nic de l'ermita de la Salut, en el camí de la cova del Salnitre i prenem un sender que puja per la torrentera que ens duu al peu de la paret (10 min.).

Dificultat: V -  A1+e
Material: 7 cintes exprés i reunions.
Roca: Conglomerada. Molt bona encara que hi ha terra.
Orientació: Sud. Ideal matins d'hivern i tardes d'estiu.
Via oberta per Joan Asin i Joan Baraldes, el 6 de juny de 2012..