ROC PUNXUT DE COLL DE PORT

Pujant de la carretera de la Coma a Tuixent, passat un restaurant - actualment tancat - en un revolt de la carretera apareix, de forma sobtada una agulla. És només un moment. Al bon amic Estivi de l'Alforja i a mi ens va captivar. Però no vam ser els primers. Algú havia pujat feia anys i per rapelar va deixar una precària flor de claus. Es tracta d'una agulla d'uns 10 metres, amagada entre arbres. Alguns l'anomenen l'agulla petita de coll de Port, però nosaltres vam trobar aquest nom en un mapa. Ens hagués agradat dir-li l'agulla del Trencalòs perquè al cim vam trobar un os trencat i pensàvem que podria ser un menjador de trencalòs.
Baixem uns 10 metres de la carretera cap al peu de l'agulla. Ens assegurem en una gran roca caiguda - baga força gran - i pugem per una fissura - empotrador - entre la roca principal i una secundària que es recolza en la primera (III+ - 6 metres). Arribem a un replà superior. Hi ha una placa més llisa i de roca no gaire bona. Hi ha un parell de claus que ens permeten assegurar-nos (IV+ - A0, 4 metres) i arribem al cim del Punxut, agulla Petita de Coll de Port o del Trencalòs..

Dalt hi ha una escarpa i dos claus que es mouen i cal rapelar amb cura per no tenir un ensurt absurd.
No és una gran escalada però té aquell caràcter d'aventura romàntica.

Dificultat: D+

Material: Bagues llargues, 4 cintes, friend. El ràpel de dalt és molt precari. Nosaltres vam destrepar de la poca confiança que ens oferia.
Roca: Calcària.
Observacions: Josep Maria Torras i Daniel Vergés van fer la primera ascensió del roc Punxut el 24 de maig 1974.

1. La varem fer fa 3 anys pel mateix motiu. Al ràpel hi vaig deixar una baga llarga tot envoltant el cim a manera de merlet per millorar la flor de pitons. Veig que algú se l'ha endut.

1. Pot ser que encara hi sigui ja que aquesta escalada la vam fer a l'estiu 2009