VIA DE L'AVI JOAN

Quan per casa nostra fa fred, o boira, no hi ha com anar a Montserrat Sud a buscar el sol i poder escalar a gust. Avui hem triat la via de l'Avi Joan als Grauets a tocar de Collbató.
Una via ben equipada, amb el grau que ens agrada. A més hem conegut al Xarli - del blog Natura 100% -, el Cinto Romero i el Joan Canals amb que hem compartit via, corda de rapel i patates braves al bar Muntanya de Collbató.
Via equipada per J. Giraut (Ninu) amb la col·laboració de Laia Giraut el 19 d'agost de 2011.
Només sortir de Collbató ja podem mirar a la muntanya i buscar la via. Amb la ressenya a la mà aviat la distingireu, fixeu-vos amb la placa tombada de l'inici de la via.
Situats a peu de paret cal encordar-se a la vista de la R0 on no cal que hi us arribeu i aneu a buscar el primer parabolt. No entenc que fa aquesta reunió?? En Ninu em va aclarir el tema. Va muntar aquesta reunió per poder fer pràctiques amb els novells ... Perfecte.
Primera tirada (III - 30 metres - 5 parabolts). Pugem per una placa tombada sense gaire dificultat. Anem pujant amb tendència a la dreta.
Segona tirada (IV- III - 30 metres - 2 parabolts i un clau). Pugem per una fissura on hi ha un clau i anem pujant per terrasses. Acabem caminant. Podem abandonar la via anant per l'esquerra a cercar el camí de la drecera dels Graus.
Tercera tirada (V+/A0 - IV+ - III - 30 metres - 5 parabolts i dos claus). Comencem amb una placa llisa (V+/A0) tot fent un flanqueig ascendent a l'esquerra - en alguna ressenya hem llegit dreta - poc cantillo que cal saber aprofitar. Dos parabolts. A la tercera assegurança - un clau - cal posar una cinta llarga ja que girem a la dreta i cal evitar el fregament. Pugem per una fissura on hi ha un altre clau i un parabolt. Anem a la dreta a muntar la reunió.
Quarta tirada (IV- 30 metres - 4 parabolts) Tirada de transició. Pugem per una placa amb una certa tendència a la dreta. acabem caminant. La reunió està molt a la dreta al peu d'un mur. Escapatòria a l'esquerra anant a buscar la drecera dels Graus.
Cinquena tirada (V+/A0 - IV+ - III - 30 metres - 9 parabolts). Els tres primers parabolts són exigents i cal agafar les poques preses amb carinyo. Encara que també es pot Azerar ... Més amunt van apareixen més preses i el grau va disminuint fins acabar caminant. Atenció que hi ha alguna pedra solta que pot caure al company de sota. A la reunió hi ha un llibre de registre.

Descens: Hi ha dues opcions.
Muntar un ràpel (30 metres) i descendir la darrera tirada. Des d'aquí anar a l'esquerra, uns 150 metres, i trobem el camí ample de la drecera dels Graus per on baixem còmodament passant per davant de la via. En 15 minuts arribem a Collbató.
També podem continuar grimant amunt fins trobar el camí de Collbató a Montserrat i baixar per l'esquerra. Dóna més volta. 30 minuts.

Hem d'anar al centre de la vila i prendre el carrer de Muntanya, passant per la vora dels bombers. Dalt prenem el carrer de la Drecera i aparquem. Alerta que hi ha una zona de prohibit aparcar i es veu que els veïns són molt recelosos i els mossos multen amb relativa facilitat.

Aproximació
Sortim de Collbató i amb la ressenya a la mà cerquem la nostra via. Prenem el camí de la drecera dels Graus. Abans d'arribar a Jardinet abandonem el camí i anem a la dreta a buscar la placa tombada per un puja la via. Cal cercar la R0 encara que podem començar a escalar des d'un parell de metres avall.

Dificultat: V+/A0 (màxim obligat IV+)

Temps de descens: 15 min. Rapel de 30 metres
Material: 9 cintes exprés - encara que a tot arreu posa 10, alguna baga llarga, reunions.
Roca: Conglomerada.
Observacions: Via equipada per J Giraut (Ninu) el 19 d'agost de 2011.

1. Hola companys: Celebro que us ho pasesi-ho be a la via.
    Respecte de per que hi ha una R0 es degut a que la idea de la via es per formació i per debutants en vies llargues. En ocasions hi ha grups que poden veure com es munta una reunió estant a peu de via, aquesta es l'única missió de la reunió.

Gràcies i a reveure-ns!!!!

2. L'explicació és molt correcte. Felicitats per la via i permetre'ns un dia d'escalada tan joiosa. Ens veiem.

3. Tal i com vaij escriure al llibre,FELICITATS,una via disfrutona,potser amb poc interés,pero disfrutona.
    Florenci Macias i companys( Julio i Jesús).