La Gorra Marinera és la primera elevació del grup de les Gorres. Té una silueta molt característica - com tot el grup. La via de les Sargantanes fou oberta el setembre de 1981 per Manel Monsonis, Pere Lluís Regalado i Lluís Alfonso. Com està atravessada per nombroses vies pot costar una mica trobar la via correcta però per aixó volem fer aquesta descripció. En la part superior coincideix amb la via per Davant - que sembla ser que pujaven des de l'ermita de Sant Jaume que trobem en mitat de la via.
DESCRIPCIÓ DE LA VIA:
Originalment la via sortia a l'esquerra d'una balma i tirava 20 metres de IV fins una repisa on se muntava reunió i s'anava 10 metres a l'esquerra (III) travessant una zona d'escalada esportiva que ens genera alguna confusió. Fins una nova reunió.
1ra tirada:(V - 25 metres) Resulta més pràctic pujar per qualsevol de les vies d'escalada esportiva que ens trobem al peu del camí i superades les dificultats inicials (V) grimpem fins a la reunió (IV). Hi ha dues reunions. Algú em va comentar que la de l'esquerra seria la que puja per la Via del Davant i la de la dreta seria la de la Sargantanes. Ja ho sabeu, la dificultat de totes formes és idèntica. Hi ha diferents combinacions però és puja amb 5 parabolts.
2na tirada: (IV - 30 metres) Hem de superar un parell de balmes per la dreta. Els parabolts (6) estan posats un xic massa a l'esquerra - amb més dificultat de IV - així que pugem vorejant-los per la dreta. Els parabolts són de la FEEC que va reequipar la via.
3ra tirada: (III+ - 20 metres) Anem pujant seguint els parabolts (5). Ens trobem davant de les restes de l'ermita de Sant Jaume que pot servir per abandonar la via.
4ta tirada: (III - 45 metres) Deixem les terrasses de l'ermita a l'esquerra. En un replà herbós hi ha la instal·lació d'una reunió opcional que nosaltres ens vam saltar. La propera reunió està situada en un ressalt molt evident.

5na tirada: (IV+ - 30 metres) És el llarg més bonic de tota la via. Ara ja s'han unit la Sargantanes i la Pel Davant en una sola via. Cal tenir present que per davant surt un llarg de V - veiem uns parabolts de la via - però nosaltres hem d'anar a l'esquerra. Fem un flanqueig, un xic exposat, i després tirem paret amunt per bons còdols (IV). Trobarem 6 parabolts.
6na tirada: (IV- - 18 metres). La paret per verticalitat i dificultat fins sortir al cap de la Gorra Marinera amb la sensació d'haver fet una escalada que sense ser difícil és "disfrutona" i ben protegida.

DESCENS:
Des del cim baixem en la direcció oposada per una terrassa inferior fins trobar una instal·lació de rapel (18 metres) que ens deixa entre la Gorra Marinera i la Magdalena Inferior, just on acaben les escales de Jacob.

APROXIMACIÓ:
Prenem el fenicular de Sant Joan i agafem el camí cap a Sant Jeroni. La primera paret que trobem a 5 minuts són els cingles de la Gorra Marinera i comencem a escalar des del camí.
Al baixar en lloc d'anar al fenicular podem descendir per el camí de directe a Santa Anna i el camí principal al Monestir (25 minuts).

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

DIFICULTAT: IV+

METRES: 160 metres.

Temps d'escalada: 2 hores
Temps de descens: 25 minuts.
Material: 2 Cordes de 50 metres, 7 cintes. Via equipada amb parabolts.
Tipus de roca: Conglomerat de qualitat.
Via oberta per: J. López, M. Montsonís, P. Regalado i L. Alfonso el setembre de 1981

Si vols veure més fotos:

1. Això de l'escalada per a tontos cada dia ho veig més clar, aquí l'autor del blog es dedica a fer fotos i mandangues, mentre que els autèntics tontos són els que passen de primer!! jeje
    La pròxima a la Coma de Geli!

2. Ei... que vaig fer unes tirades de primer. A veure si les encertes. Ens veiem a la Coma de Geli si no fa fred!!!